Tamiya Yamaha YZF-R1.
Despre Yamaha YZF-R1
La Salonul Motocicletelor desfășurat la Milano, Italia, în septembrie 1997, motocicleta supersport Yamaha YZF-R1 și-a făcut debutul. Având un motor puternic de 1000 cc, are construcția compactă a unei biciclete de 400 cc. YZF-R1 a fost dezvoltat pentru o capacitate maximă de viraje posibilă într-o motocicletă de serie. Cu un motor de 1000 cc răcit cu apă, în patru timpi, în 4 cilindri, cu 5 supape și adoptând un sistem de evacuare EXUP reproiectat, pompează 150 CP de putere de înaltă intensitate. Controlul subtil al accelerației face ca atât un răspuns superb la accelerație, cât și virajele ritmice să devină realitate. Cadrul din aluminiu Deltabox II a fost căutat nu numai pentru rigiditatea sa, ci mai ales pentru flexibilitatea sa moderată în virajele strânse. Prin adăugarea unui braț oscilant din aluminiu cu deschidere lungă, a fost obținută o capacitate ridicată de control. Prin adoptarea unei furci față inversate, distanța de cursă a fost mărită și tracțiunea crescută. Având o formă ascuțită cu lumini cu reflectoare multiple, YZF-R1 a primit un stil fără precedent. De la punctele de contact dintre pilot și motocicletă, până la materialul folosit în scaun și rezervor, YZF-R1 a fost atent studiat. Desigur, abundența pieselor de înaltă precizie și de înaltă calitate este de la sine înțeles. Conceput pentru a naviga la viteze mari pe drumuri întortocheate, YZF-R1 spulberă așteptările cu privire la motocicletele mari cu motor de evacuare. Yamaha a extins posibilitățile unei biciclete de 1000cc.