Tamiya Nissan R390 GT1.
Despre Nissan R390 GT1
Unul dintre cele mai prestigioase și epuizante evenimente de curse organizate în lume este „Le Mans 24 Hour Endurance Race”. A adus entuziasm și plăcere pasionaților de sporturi cu motor din întreaga lume, încă de când a avut loc pentru prima dată în 1923. În 1997, Nissan Motor Co., Ltd. a intrat în ultimul lor Nissan R390 GT1, care a fost dezvoltat pentru a concura pentru acest renumit eveniment de curse.
R390 GT1 și-a luat numele de la o mașină, R380, care i-a entuziasmat pe pasionații japonezi de sporturi cu motor în urmă cu peste treizeci de ani. Dezvoltat în comun de Nissan și TWR (Tom Walkinshaw Racing), R390 GT1 este expertiza lor în curse de ultimă oră. Caroseria rafinată aerodinamic, joasă și elegantă, sugerează modelul extrem de competitiv al Nissan Gr. Mașinile C au concurat în anii 1980. Motorul V8 de 3,5 litri, care produce o putere uimitoare de 600 de cai putere, este fixat direct pe monococa din compozit de carbon și funcționează ca element de transport a sarcinii. Puterea extraordinară este furnizată roților din spate printr-o transmisie cu șase trepte montată transversal. Sistemul de suspensie cu braț dublu pe patru roți este conectat la amortizoarele montate orizontal prin tije de împingere și manivele clopot pentru a oferi performanțe optime de manevrabilitate la drum.
Trei R390 GT1 au fost înscrise la evenimentul de la Le Mans din 1997 și, printre acestea, mașina nr. 21 a obținut o pole position în cursa de precalificare. Deși rezultatul general a fost destul de descurajator, performanța remarcabilă a lui R390, afișată în faza incipientă a cursei, a fost ceva de văzut și promițător pentru anul viitor.