Regulament concursuri RC CRAWLING 2013

REGULAMENT ORGANIZARE-DESFASURARE REUNIUNI RC CRAWLER 2012 – 2013

Sectiunea 1 – REGULI GENERALE DE ORGANIZARE SI DESFASURARE REUNIUNI RC CRAWLER.

Sectiunea 2 – CONFIGURATIA TRASEULUI.TERMENI SPECIFICI.

Sectiunea 3 –PENALIZARI. ARBITRAJUL.

1. REGULI GENERALE DE ORGANIZARE SI
DESFASURARE A REUNIUNILOR RC CRAWLER

1.1. Esenta competitiilor RC CRAWLER este parcurgerea unui traseu configurat in relief pronuntat si marcat prin PORTI DE
JALOANE, in anumite conditii si intr-un timp dat.

1.2. Orice concurent invitat va fi avizat cu privire la toate regulile de
desfasurare si specificatiile tehnice si de arbitraj/punctaj folosite in reuniunea respectiva.


Toţi participanţii au obligaţia să adopte un comportament şi un limbaj responsabil, fără să deranjeze sau să provoace daune celorlalţi participanţi, spectatori sau bunurilor acestora. Persoanelor aflate sub influenţa alcoolului nu li se va permite prezenţa în cadrul evenimentului. De asemenea oricărei persoane găsită că fură, avariază bunurile altor persoane sau sabotează alţi participanţi i se va interzice prezenţa la eveniment.

Este responsabilitatea fiecărui participant să respecte acest regulament pentru a putea menţine o atmosferă plăcută şi a evita degradarea reputaţiei organizatorului.

Luaţi în considerare că orice formă a sportului cu motor este periculoasă. Luati în calcul siguranţa dumneavoastră şi a celorlalţi participanţi.

Niciodata nu conduceti peste limitele dumneavoastra, pastrati un stil de conducere raportat la experienta dumneavoastra.

Organizatorul nu raspunde de avariile/daunele/defectiunile cauzate automodelului din cauza dificultatii traseului. Prin inscrierea si participarea la acest eveniment, concurentul accepta acest risc competitional.

Sub nici o formă, participanţii nu au voie să îşi porneasca staţiile decât în cazul când se pregătesc să antreneze/concureze, iar participanţii care au evoluat înainte si au încheiat evoluţia, trebuie sa isi opreasca transmitatoarele.

Toate electronicele, incluzând lumini aditionale, sirene, etc. trebuie bine izolate pentru a nu pune in pericol siguranţa celorlalţi participanţi.

Organizatorii vor asigura fiecarui participant un numar de concurs, care va fi montat pe parbrizul automodelului.

Scorul general este suma tuturor punctajelor acumulate in toate mansele incheiate: cel mai mic scor invinge.

Nu sint admise, pentru o reuniune de concurs aflata in derulare, parcurgeri de recunoastere sau antrenament pe traseul de concurs, abilitatea de adaptare si orientare rapida in teren fiind o masura de diferentiere indirecta a concurentilor.

Nu este admisa inscrierea unei masini la mai multe clase de concurs.

Masinile trebuie sa pastreze pe parcursul unei manse de concurs caracteristicile tehnice specifice categoriei, nefiind admise modificari prin interventie tehnica ale ampatamentului, latimii, inaltimii, greutatii, etc..

Nu este admisa schimbarea masinii de concurs pe parcursul reuniunii, fiecare pilot trebuie sa termine competitia cu masina cu care a intrat in concurs.

Concursul este dedicat automodelelor tip crawler offroad scara 1/10,1/12,1/16 sau custom cu dimensiuni apropiate de scara 1/10 , care vor fi dotate obligatoriu cu roti de dimensiunea 2.2inch dedicate crawling.

Concursul este de tip “OPEN”, unde nu se aplica nici o limita la modificarile automodelului.

Toate masinile participante trebuie sa fie dotate cu o caroserie exterioara sau un rollcage pentru protejarea componentelor interne si angrenajelor.

Nu este admisa modificarea traseului de concurs pe parcursul reuniunii, toti concurentii din cadrul aceleiasi clase trebuie sa parcurga acelasi traseu.

Responsabilitatea neinteractionarii spectatorilor cu traseul si materialul de concurs( masini, etc.) este responsabilitatea directa a organizatorului si arbitrilor.

Materialul de concurs, trebuie sa fie in stare buna, fara a prezenta defecte majore inainte de inceperea evenimentului, defecte care ar putea dauna bunei desfasurari a concursului sau ar putea aduce daune celorlalti participanti si materialelor de concurs proprii.

Este permisa folosirea tuturor tipurilor de acumulatori existenti pe piata, cu conditia ca acumulatorii de generatie noua ex: LIPO,LIFE,etc sa fie incarcati doar in saci dedicati pentru incarcare pentru a pastra in siguranta desfasurarea concursului si a evita anumite defectiuni care pot surveni la acestia.

Acumulatorii LIPO,LIFE,etc care prezinta urme de deteriorare (carcase crapate,lovituri majore, cabluri neizolate, carcase umflate) NU sunt permisi spre folosire in cadrul concursului. In cazul in care organizatorii constata folosirea acestor acumulatori de catre unul dintre participanti, pentru a evita anumite pericole care pot surveni, acesta va fi descalificat din concurs fiindu-i returnata taxa de inscriere.

Taxele de participare in cadrul concursurilor vor fi anuntate cu minim 1 luna inainte de eveniment.

CONFIGURATIA TRASEULUI. TERMENI SPECIFICI.

Traseul competitiilor RC CRAWLER este o succesiune de PORTI DE JALOANE, amplasate intr-un perimetru cu relief accidentat pronuntat.

Traseul competitiilor este creat manual din diferite obstacole si portiuni tehnice avand dimensiunile de rulare calculate dupa standardele automodelelor tip crawler scara 1/10.

Este obligatia tuturor concurentilor care piloteaza automodele tip Custom Made sau alte clase diferite de scara 1/10, pentru a-si pregati masinile dupa aceste standarde.

2.1. POARTA DE JALOANE – este reperul materializat prin alinierea a doua jaloane marcate, ce trebuie parcurs in sensul indicat in marcajul de pe jaloane si in ordine indicata in desfasuratorul traseului sau foaia de arbitraj; pot fi incluse un numar de la 3 la 10 porti in configuratia unui traseu de concurs.

2.2. POARTA ACTIVA- este considerata o poarta din traseu care nu a fost parcursa si nu a fost punctata in foaia de arbitraj; orice poarta din componenta traseului ramine considerata POARTA ACTIVA pina in momentul in care a fost atacata/parcursa conform ordinii din foaia de arbitraj; in momentul in care o poarta este parcursa, ea devine:

2.3. POARTA INACTIVA(LIBERA)- este considerata astfel o poarta parcursa si punctata conform foii de arbitraj;

2.4. POZITIE DE RELUARE – este pozitia din care se reia parcurgerea traseului dupa fiecare penalizare care reclama repozitionarea masinii(conform regulilor de arbitraj); POZITIA DE RELUARE este materializata prin alinierea axei spate a masinii la linia ultimei porti parcurse si punctate anterior penalizarii care a generat repozitionarea; daca penalizarea care genereaza repozitionarea masinii este inainte de poarta cu numarul 1 din traseu, atunci POZITIA DE RELUARE care va fi folosita va fi pozitia de START; in situatiile in care, din motive de configuratie dificila a traseului in zona unei porti, masina nu poate fi stabilizata cu axa spate pe linia ultimei porti parcurse si punctate, POZITIA DE RELUARE adoptata pentru situatia respectiva va fi un loc din traseu care permite mentinerea stabila a masinii; pentru fiecare sector de traseu, POZITIA DE RELUARE este aceeasi pentru toti concurentii;

2.5. REPARATIA ON-TIME (IN TIMPUL CURSEI) – trebuie finalizata in timpul regulamentar,cu cronometrul pornit si numai in cazurile in care pilotul decide si anunta ca are nevoie sa intervina tehnic asupra masinii;
-in cazul unei interventii tehnice asupra masinii, aceasta trebuie repusa in traseu la ultima POZITIE DE RELUARE;
-pe parcursul unei interventii tehnice de acest gen, daca timpul regulamentar de cursa expira, se aplica penalizarea DNF(40 puncte) minus punctele bonus-progres obtinute pina la acel moment, cursa se incheie si punctajul astfel calculat ramine rezultatul valabil pentru mansa respectiva.

2.6. REPARATIA OFF-TIME(CU INTRERUPEREA TIMPULUI CURSEI )
-pilotul poate solicita oprirea cronometrului si acordarea unui timp de maxim 30 minute de interventie tehnica, iar reluarea cursei se face din POZITIA DE RELUARE aferenta ultimei porti parcurse/traversate la momentul opririi cronometrului;
-in acest caz, se aplica o penalizare sub forma unei diminuari a timpului disponibil pentru mansa respectiva, de la 1 pina la 10 minute din timpul mansei respective, in functie de numarul de porti traversate pina la acel moment, proportional;

PENALIZARI. ARBITRAJUL.

Arbitrajul este efectuat de minim 2 arbitri pe traseu in timpul manselor fiecarui concurent.


3.1 Se aplica PENALIZARI pentru:
– MERS INAPOI 1 punct;
– RASTURNARE 5 puncte;
– ATINGEREA VEHICULULUI (reparare&repozitionare) 10 puncte;
– ATINGERE JALON POARTA 10 puncte;
– ATINGERE JALON PERIMETRU 10 puncte;
– ABATERE SENS PARCURGERE TRASEU/PORTI 10 puncte.

Penalizare pentru MERS INAPOI : se aplica 1 punct penalizare cind masina merge inapoi dupa ce a mers inainte ;

– MERS INAPOI se considera in orice moment in care oricare din rotile masinii se deplaseaza inapoi sau se roteste in sens invers directiei de inaintare.
-odata ce penalizarea de MERS INAPOI a fost aplicata, nici o alta penalizare de acest gen nu se aplica pina ce masina nu merge iar inainte;
-nu se aplica penalizare de MERS INAPOI in cazul in care mersul inapoi a fost produs in cadrul unei rasturnari.

3.1.2. Penalizare pentru RASTURNARE : se aplica 5 puncte de penalizare cind masina se rastoarna si nu poate continua cursa fara atingere/ajutor;
-masina care dupa rasturnare revine singura pe roti si poate continua cursa fara alt ajutor NU ESTE PENALIZATA;
-nu se aplica o noua penalizare pina cind masina nu si-a reluat pozitia pe 4 roti si inaintarea;
-masina poate fi repusa pe rotile ei prin atingere din LATERAL, orice alt procedeu va fi considerat ATINGEREA VEHICULULUI si penalizat ca atare.

3.1.3. Penalizarea pentru ATINGEREA VEHICULULUI : se aplica 10 puncte de penalizare pentru orice atingere intentionata sau neintentionata a masinii , exceptie facind atingerea pentru repunerea in pozitie din cazul explicitat la RASTURNARE;
-arbitrii vor opri cronometrul de fiecare data cind pilotul anunta atingere (intentionata) sau cind constata atingere (neanuntata/neintentionata): masina este repozitionata in acest caz inapoi la ultima poarta parcursa, in POZITIE DE RELUARE;
-ATINGEREA VEHICULULUI include dar nu se limiteaza la atingerile din cazul reparatiilor, repozitionarilor, impingerilor, etc.

Pentru ATINGERE JALON POARTA se aplica o penalizare de 10 puncte;

-fiecare poarta va fi marcata cu doua jaloane marcate, pozitionate la o distanta standard conforma cu clasa de concurs aflata in desfasurare;
-jaloanele fiecarei porti vor fi inscriptionate vizibil cu numarul portii si cu o sageata ce va indica sensul de parcurgere pentru poarta respectiva;
-pentru atingerea cu o roata sau orice alta parte a masinii a unui jalon al unei porti ACTIVE se aplica o penalizare de 10 puncte, iar penalizarea nu are caracter repetitiv;
-pentru traversarea fara atingere se acorda 2 puncte de bonus-progres pentru fiecare poarta parcursa/traversata;
-odata ce o poarta a fost traversata, ea va fi considerata “inactiva” pina la sfirsitul mansei respective;
-se aplica penalizarea de 10 puncte si daca traversarea portii respective s-a facut fara ca toate cele 4 roti ale masinii sa fi trecut printre jaloanele ce marcheaza/materializeaza poarta respectiva, iar traversarea respectivei porti se considera incheiata si punctele bonus –progres acordate in momentul in care axa spate a masinii a depasit linia jaloanelor portii.

Pentru ATINGERE JALON PERIMETRU se aplica 10 puncte de penalizare, cu oprirea cronometrului si reluarea cursei/mansei de la ultima POZITIE DE RELUARE(ultima poarta traversata sau ultima pozitie stabila, dupa caz);

Pentru ABATERE SENS PARCURGERE TRASEU/PORTI se aplica o penalizare de 10 puncte, fiecare poarta trebuie parcursa in sensul indicat de marcajul jaloanelor ce materializeaza poarta respectiva, iar portile trebuie parcurse deasemenea in ordinea inscrisa in foaia de arbitraj si conform marcajelor de pe jaloane;

Numarul MAXIM de puncte de penalizare posibil pentru o mansa de concurs este 40; daca in timpul unei manse se depaseste acest punctaj, pilotul este declarat descalificat pentru mansa respectiva, cronometrul de opreste si mansa este considerata terminata pentru pilotul respectiv, cu aplicarea punctajului maxim de penalizare(40) minus punctele de bonus-progres acumulate pina la momentul respectiv.


3.3. Numarul MAXIM de puncte de penalizare pentru o poarta este de 20; in traversarea unei porti, daca se acumuleaza mai mult de 20 de puncte de penalizare, cronometrul de opreste si masina se repozitioneaza la urmatoarea POZITIE DE RELUARE, iar poarta netrecuta este declarata INACTIVA, cronometrul repornindu-se din noua pozitie a masinii in traseu;
-in acesta situatie nu se acorda punctele de bonus-progres(2 puncte)

by www.hpi-racing.ro